لیفت و لمینت مژه

لیفت و لمینت مژه دو روش عالی برای زیباسازی و خوش فرم‌تر شدن مژه‌ها هستند که اثر درمانی هم دارند. در این روش‌ها، از هیچ مژه مصنوعی استفاده نشده و تنها مژه‌های خودتان طبیعی، پر پشت‌تر، حالت دار‌تر و بلند‌تر می‌شود. علاوه بر آن عوارضی نداشته و منجر به ریزش مژه‌ها نمی‌شود. اگر به دنبال فر کردن مژه‌هایتان هستید و می‌خواهید مژه‌هایی بلند‌تر و پر پشت‌تر با یک ریمل نیمه دائمی داشته باشید لیفت و لمینت مژه را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این دو روش مکمل یکدیگر بوده و در هر دو کراتینه مژه انجام می‌شود.

لیفت مژه چیست؟

لیفت مژه یک روش عالی و متداول برای حالت دادن به مژه‌ها و بالا بردن آن‌ها است که با انجام آن به مژه‌های طبیعی شما، آسیبی وارد نمی‌شود. با انجام لیفت، این روش شما را از فر مژه یا اکستنشن مژه بی‌نیاز می‌کند. لیفت مژه فرایندی مشابه با فرکردن مژه است با این تفاوت که با استفاده از یک محلول مخصوص لیفت و کراتین، مژه‌ها به سمت بالا فر شده و حالت می‌گیرند. در این روش، مژه‌ها کراتینه و تقویت می‌شوند. برای همین اثر درمانی داشته و کمک می‌کند مژه‌ها پرپشت‌تر، بلندتر و مشکی‌تر شوند.

لمینت مژه چیست؟

لمینت مژه نیز روشی است برای فر کردن و حالت دادن به مژه که در آن، مژه‌های شما کراتینه، ویتامینه و مهم‌تر اینکه رنگ می‌شوند. اثر لمینت مژه مانند استفاده از یک ریمل دائمی است. به طور که با انجام آن مژه‌هایی مشکی، طبیعی و منظم خواهید داشت. رنگ به کار رفته در این روش ماندگار است و جلوه زیبایی به مژه‌های شما می‌دهد. به خصوص اگر مژه‌های کم رنگی دارید، این روش برای شما گزینه بسیار مناسبی است. همچنین به خاطر ویتامینه و کراتینه شدن مژه‌ها با انجام لمینت، مژه‌های شما تقویت می‌شود.

فرق لیفت و لمینت مژه

لیفت و لمینت مژه با هم تفاوت زیادی ندارند و مکمل یکدیگر هستند. به طوری که ابتدا لیفت و سپس لمینت انجام می‌شود. در واقع با استفاده از لیفت، مژه‌های شما به سمت بالا حالت داده می‌شوند و با انجام لمینت، پس از حالت دادن به مژه، پوششی از یک رنگ طبیعی مانند ریمل روی مژه شما ایجاد می‌شود. لمینت مژه، با استفاده از رنگدانه‌های قوی کمک می‌کند مژه‌های شما پررنگ‌تر و ضخیم‌تر نشان داده شوند. چرا که ماده رنگی به کار رفته در لمینت به مژه‌ها ضخامت می‌دهد. هر دو این روش‌ها نسبت به اکستنشن مژه برتری داشته و ماندگاری طولانی‌تری دارند. از طرفی در این روش‌ها از هیچگونه چسب یا ماده مضر دیگری استفاده نمی‌شود و عوارض جانبی ندارد. اثر بخشی لمینت و لیفت مژه از لحاظ حالت دادن به آن مانند یکدیگر است و ماده کراتین به فر شدن مژه‌ها کمک و آن‌ها را انعطاف‌پذیر می‌کند. همچنین هر دو اثر درمانی داشته و مژه‌ها را تقویت می‌کنند.

لیفت و لمینت مژه برای چه افرادی مناسب است؟

توجه کنید که پیش از انجام لیفت و لمینت مژه باید ببینید که این اقدام برای شما مناسب است یا فایده‌ای ندارد. در این قسمت بررسی می‌کنیم که لمینت و لیفت مژه به عنوان دو اقدام زیباسازی مژه که مکمل یکدیگر هستند برای چه کسانی ‌ایده‌آل است.

لیفت مژه به کسانی پیشنهاد می‌شود که دارای مژه‌هایی مستقیم و صاف هستند و قصد دارند آن را فر و حالت دار کنند.

افرادی که می‌خواهند مژه‌های خود را فر کنند اما اکستنشن و فر مژه برای آن‌ها کارساز نیست می‌توانند مژه‌های خود را لیفت کنند.

افرادی که هر روز از ریمل استفاده می‌کنند می‌توانند به جای استفاده از آن، مژه‌های خود را لمینت کنند و تا چند هفته یک ریمل دائمی داشته باشند.

دقت کنید که اگر مژه‌های شما خیلی کوتاه است، انجام لیفت و لمینت مژه به شما پیشنهاد نمی‌شود و این عملیات روی مژه‌های شما کارساز نیست. می‌توانید به جای آن از روش کاشت مژه یا اکستنشن مژه استفاده کنید تا مژه‌های بلند و حالت داری داشته باشید. البته در این مورد می‌توانید ابتدا با متخصص لیفت مژه مشورت کنید تا پس از دیدن مژه‌های شما تشخیص بدهد، لیفت روی مژه‌هایتان جواب می‌دهد یا خیر.

در صورتی که مژه‌هایتان بلند و پر پشت است، بهترین گزینه زیبا‌سازی مژه برای شما لمینت و لیفت مژه است و احتیاجی به مواردی چمن کاشت و اکستنشن مژه نخواهید داشت.

لمینت و لیفت مژه مکمل یکدیگر بوده و لیفت باید اول انجام شود تا مژه‌های شما فر شود اما اگر قصد ندارید مژه‌هایتان فر باشد و تنها پرپشتی، بلندی و رنگ مژه‌هایتان مد نظر شما است می‌توانید فقط لمینت کنید.

مراحل انجام لیفت و لمینت مژه

لیفت و همینطور لمینت مژه باید توسط یک متخصص و در مراکز زیبایی انجام شود. تا هم تغییرات دلخواه روی مژه‌هایتان ایجاد شود و هم آسیبی به مژه و چشم‌هایتان وارد نشود. این کار نیاز به اجرای قدم به قدم مراحلی دارد که در ادامه با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

مرحله اول: پاکسازی و تقویت مژه

پیش از هر اقدامی ابتدا لازم است آلودگی‌های روی مژه و اطراف هر دو چشم پاک شود و یک عملیات پاکسازی آلودگی و چربی با استفاده از محلول پروتئین انجام شود. علاوه بر آن لازم است مژه‌ها با یک کمپلکس تقویت‌کننده، تقویت شود تا حین کار آسیب نبیند.

مرحله دوم: افزایش طول مژه

در مرحله بعد اقدام به لیفت مژه توسط سرم مخصوص لیفت صورت گرفته و در طی آن طول مژه افزایش یافته و خمیده می‌شود.

مرحله سوم: کراتینه مژه (مهم‌ترین مرحله لیفت و لمینت مژه)

پس از آن نوبت به کراتینه مژه می‌رسد که از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که کراتین یک پروتئین مورد نیاز برای مو است که اگر نباشد مو‌ها طراوت و شادابی خود را از دست می‌دهند. بنابراین ساقه مژه را با کراتین پر می‌کنند و علاوه بر آن کراتین باعث فر شدن مژه و افزایش انعطاف‌پذیری آن می‌شود.

مرحله چهارم: رنگ‌آمیزی مژه

در این مرحله از رنگدانه‌های مخصوصی که دوام طولانی مدتی دارند برای رنگ‌آمیزی مژه استفاده می‌شود و به اصطلاح مژه‌ها لمینت می‌شوند.

مرحله پنجم: فیکس و تقویت مژه

پس از انجام لمینت از یک سرم مخصوص برای فیکس تغییرات اعمال شده استفاده می‌شود تا اثرات آن دو تا سه ماه روی مژه‌هایتان باقی بماند. همچنین سرم ویتامینه استفاده شده، مژه‌ها را تقویت و به سلامتی آن‌ها کمک می‌کند.

بخشی از نمونه کارهای قبل و بعد لیفت و لمینت مژه سالن زیبایی سرسرا:

 

  •   نوشته شده توسط :  
  •   دسنه مطلب :   خدمات ما
  •   تاریخ انتشار :  2022/11/13

مطالب مرتبط