پروتئین تراپی مو

پروتئینی به نام کراتین در رشته های مو انسان وجود دارد که موها را سالم و با طراوت نگه می دارد و خاصیت ارتجاعی موها به همین دلیل است. اما به دلیل آسیب هایی که به موها زده می شود بر اثر حرارت دادن زیاد (سشوار و اتوکشیدن زیاد موها) یا رنگ کردن مداوم موها، کراتین شروع به تجزیه می کند. برخی از شیوه های زندگی و رژیم های غذایی نیز می تواند منجر به کمبود عمومی کراتین در بدن شما شود. از آنجا که حفظ یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از پروتئین برای رشد سالم مو ضروری است، عدم مصرف پروتئین کافی نیز می تواند باعث ریزش مو شود.

پروتئین تراپی در واقع استفاده از محصولی است که دارای پروتئین است که موها به راحتی می توانند آن را جذب کنند و برای تقویت و ترمیم کراتین به کار می رود. شما می توانید محصولات پروتئین تراپی را از فروشگاه های آرایشی و زیبایی خریداری کنید، یا یک درمان پروتئین خانگی انجام دهید. همچنین پروتئین را می توان با روش هایی مانند مزوتراپی و فیلر مو به موها تزریق کرد.

فواید پروتئین درمانی مو

همان گونه که پیش‌تر هم گفتیم، پروتئین تراپی مو فواید بسیاری برای موهای شما دارد. این روش فوق العاده با پر کردن شکاف‌های ناشی از گرما یا آسیب‌های دیگر در کوتیکول مو، منجر به ترمیم بافت موها می‌شود. همچنین این درمان در کاهش شکستگی، نرم شدن، تقویت و کراتینه مو نقش موثری دارد. البته درمان‌های پروتئینی بهتر است با آبرسانی‌های عمیق و مرطوب کننده‌ها همراه باشند تا بهترین نتیجه را حاصل کنند.

انواع پروتئین درمانی مو

به طور کلی دو نوع پروتئین درمانی وجود دارد:

۱. پروتئین درمانی مرطوب کننده

این روش مناسب برای موهای خشک و آسیب دیده است. کسانی که موهای خود را مکرر رنگ می‌کنند یا در اثر عوامل محیطی مختلف موهای آن‌ها دهیدراته شده، می‌توانند از این روش استفاده کنند.

۲. پروتئین درمانی ترمیم کننده

پروتئین تراپی ترمیم کننده نیز برای موهای آسیب دیده استفاده می‌شود. این نوع تراپی علاوه بر رطوبت، مواد مغذی مورد نیاز موها را نیز تامین می‌کند. توصیه می‌شود که برای اثربخشی بهتر، هر دو هفته یک بار از این روش درمانی استفاده شود.

سالن خدمات تراپی مو سرسرا

برای رزرو وقت و گرفتن مشاوره با شماره های زیر تماس حاصل فرمائید.

۰۲۱-۱۲۳۴۵۶۷ داخلی ۱۰

  •   نوشته شده توسط :  
  •   دسنه مطلب :   مو
  •   تاریخ انتشار :  2022/11/16

مطالب مرتبط