مانیکور و پدیکور

مانیکور و پدیکور ناخن یکی از خدماتی است که در سالن‌های زیبایی پرنسا ارائه می‌شود. در ادامه مانیکور و پدیکور ناخن را معرفی می‌کنیم و مزایای هر کدام را نام می‌بریم.

مانیکور – دستانی زیبا و لطیف

مانیکور یکی از روش های مراقبتی زیبایی برای دست ها، انگشت های دست و ناخن های دست است که باعث تقویت ناخن ها می شود. این کار ممکن است در خانه یا در اسپا یا در سالن های زیبایی انجام شود. مانیکور ناخن شامل مراحل مختلفی است از جمله سوهان کشیدن و شکل دادن به ناخن، برداشتن پوست اضافی و کوتیکول ناخن، ماساژ دست ها، روش های درمانی مختلفی مثلا پارافین تراپی و… البته این خدمات در اسپاها و آرایشگاه های مختلف، متفاوت است و هر کدام را که بخواهید می توانید انتخاب کنید. در نهایت ممکن است کار مانیکور با خدماتی مثل لاک زدن حرفه ای ناخن ها تکمیل شود.

پدیکور – پاهایی زیبا و بدون خستگی

پدیکور مجموعه ای از روش های درمانی و ترمیمی و زیبایی است که روی پا و ناخن های پا انجام می شود. پدیکور را نیز می توانید هم در خانه انجام دهید و هم در سالن های زیبایی و اسپاها. پدیکور هم مثل مانیکور شامل مراحل مختلفی است که عبارت اند از مرتب کردن ناخن های پا، برداشتن کوتیکول و پوست اضافه اطراف ناخن، استفاده از ماسک ها، لوسیون ها و روغن های درمانی برای حفظ رطوبت پا و ناخن، ماساژ و… در برخی از اسپاها ممکن است خدمات پدیکور وسیع تر از این ها باشد و شامل لایه برداری، ماساژ و آب رسانی زانو باشد.

مزایای مانیکور و پدیکور ناخن

تیم حرفه ای ما در بخش مانیکور و پدیکور همراه شما عزیزان می باشد تا بهترین راه برای سالم و زیبا نگه داشتن ناخن ها و پوست دست و پا  برای شما به ارمغان بیاورد . در ادامه به چند مورد از مزایای کلی مانیکور و پدیکور اشاره می کنیم:

افزایش گردش خون

در مانیکور و پدیکور، غیر از لایه برداری و رطوبت رسانی به دست و پا و تمیز شدن پوست های مرده و کوتیکول های اضافه، ماساژ آرامش بخشی هم برای شما انجام می شود. این ماساژ نه تنها باعث ریلکس شدن عضلات می شود، بلکه گردش خون را در این نواحی افزایش می دهد و قابلیت حرکت مفاصل را بهبود می بخشد. این کار باعث کاهش درد و حتی گرم شدن اندام ها در ماه های سرد سال می شود.

بهبود سلامت ناخن ها

ناخن ها نقش مهمی در زیبایی دست و پا دارند و سلامت آنها بسیار مهم است. ناخن های شکننده و خشک، نه تنها ظاهر خوبی ندارند بلکه ممکن است باعث ایجاد آسیب های متعددی در پوست شوند. ناخن های دست و پا در طول روز در معرض مواد شیمیایی مختلف و آسیب های مختلفی هستند. با مانیکو و پدیکور منظم و استفاده از لوسیون ها و روغن های درمانی مناسب، ناخن های شما به مرور زمان محکم تر و انعطاف پذیرتر می شوند.

کاهش استرس

ماساژ بدن بهترین راه برای دور کردن استرس و بازکشت اعصاب به حالت نرمال است. ماساژ دست و پا هم از این قاعده مستثنی نیست. مانیکور و پدیکور با ماساژ مناسب با استفاده از روغن های درمانی و آرام بخش، باعث کاهش استرس می شود. علاوه بر این، داشتن ناخن ها و دست و پایی زیبا و مرتب، لبخند را به لب شما می آورد که آن هم در کاهش استرس موثر است.

برای کسانی که پوست خشک و حساسی دارند، برخی فصول به خصوص فصل های سرد سال می تواند آزاردهنده باشد. در این فصل ها پوست خشک می شود و خارش و سوزش ایجاد می کند. ناخن ها خشک می شوند و می شکنند. خشکی پوست پاها باعث ایجاد ترک و حتی زخم و خونریزی می شود. با کمک مانیکور و پدیکور، کار آبرسانی و لایه برداری دست و پا انجام می شود و استفاده از روغن ها و لوسیون های درمانی، پوست را نرم و لطیف و زیبا می کند.

کاهش آلودگی ها و عفونت ها

زیر ناخن ها به خصوص ناخن های پا محل تجمع میکروب ها و آلودگی ها است. اگر به طور مرتب مراقب ناخن های خود نباشید ممکن است ناخن ها وارد پوست شوند و آلودگی و میکروب را منتقل کنند. مرتب کردن ناخن ها از مشکلاتی چون عفونت گوشه های ناخن پا پیشگیری می کند.

مانیکور و پدیکور از روش های درمانی و زیبایی رایج در سالن های زیبایی و آرایشگاه ها است. این روش ها مزیت های متعددی برای پوست و ناخن دارد و باعث زیبایی و سلامت دست و پا می شود.

نحوه انجام مانیکور

ابزارهای لازم را آماده کنید : برای انجام یک مانیکور عالی شما به یک سری ابزار نیاز دارید که بیشتر آن ها در داروخانه ها و فروشگاه های لوازم آرایشی یافت می شوند:

  • لاک ناخن، بیس کوت یا پوشش پایه، تاپ کوت یا پوشش نهایی
  • لاک پاک کن
  • پنبه
  • گوش پاک کن
  • یک کاسه پر از آب گرم، شامپو بدن و مرطوب کننده دست
  • مجموعه ابزارهای مانیکور که شامل سوهان، قیچی، ناخن گیر و ابزار جداکننده پوست ناخن است.

نحوه انجام پدیکور

وسایل لازم را تهیه کنید: علاوه بر لوازمی که برای مانیکور نیاز دارید برای پدیکور به نمک دریایی، سنگ پا و جداکننده انگشتان پا نیز نیاز خواهید داشت.

لاک های قبلی را پاک کنید: مشابه مراحل مانیکور عمل کرده و همه لاک های موجود روی ناخن های پا را پاکسازی کنید. اگر لاکی روی ناخن پا ندارید این مرحله را انجام ندهید.

از نمک دریایی استفاده کنید: کاسه را از آب گرم پر کرده و کمی نمک دریایی داخل آن حل کنید سپس پاها را داخل آن فرو کنید و ده دقیقه صبر کنید. این کار باعث می شود سلول های مرده پا، انگشتان و پاشنه جدا شده و برای پدیکور آماده شوند.

پنج شباهت پدیکور و مانیکور

  • در مانیکور و پدیکور در ابتدا دست ها و پاها را در آب گرم قرار می دهند و با استفاده از رایحه های مناسب به آرامش عضلات دست و پا می پردازند.
  • در هر دو روش ابزارهای مشخصی استفاده می شود.
  • این روش ها برای ایجاد زیبایی در ناخن های دست و پا انجام می شوند.
  • ترمیم شکستگی های ناخن و از بین بردن پوست های مرده و اضافی اطراف ناخن ها در هر دو روش مشابه است.
  • ماساژ بعد از هر دو روش در دست ها و پاها انجام می شود.

دو تفاوت پدیکور و مانیکور

تفاوت های زیر در این دو روش به چشم می خورد.

  • مانیکور در دست ها انجام می شود. در صورتی که پدیکور مخصوص پاها است.
  • مانیکور به صورت تخصصی به ترمیم ناخن های دست می پردازد، در حالی که در پدیکور علاوه بر ترمیم ناخن ها، پوست های مرده اطراف پا نیز از بین می رود.

 

نمونه کارهای بخش مراقبت از ناخن سالن زیبایی سرسرا :

  •   نوشته شده توسط :  
  •   دسنه مطلب :   خدمات ما
  •   تاریخ انتشار :  2022/11/13

مطالب مرتبط